میسیونر آمریکایی بهنام "مونت گمری" در سال 1915 در گزارشفعالیت خود اذعان میکند، از 255 عضو کلیسای [ا]ستفان مقدس، 113 نفر از شاگردانمدرسه دخترانه آمریکایی "فیت هوبارد" بودهاند.
بررسیهای تاریخی و شواهد نشان داده که از قرن هجدهمبه بعد وجود مبشرین و میسیونرهای مذهبی بهخصوص در کشورهای آسیایی و آفریقاییآشکارا به منظور انجام مقاصد تبشیری و اهداف سیاسی و اطلاعاتی بوده است...
کشور ایران نیز از دیرباز مورد توجه مراکز تبشیری قرار داشته است ومیسیونرهای آمریکایی بهصورت ویژه با پوششهای آموزشی و پزشکی، نقش پررنگی در جذبافراد به مسیحیت داشتهاند که در این یادداشت به حضور آنها در همدان پرداخته میشود.
یک مبلغ پرسبیترین بهنام "ج.و.هاوکس" مؤسس مدارس آمریکاییدر شهر همدان بود. پس از ورود او به این شهر، به تدریج همسرش، خانم "آنیمونتگمری"، دکتر و خانم "ای.و.الکساندر" نیز به هاوکس پیوستند.
این آموزشگاه نخستین مدرسهای لقب گرفت که خارج از جامعه نستوریان درایران گشایش یافته و مأموریت اولیه میسیونرها، جذب یهودیان به مسیحیت بود؛ چنانکهدر سال 1789 هفت نفر از یهودیان توسط "باست" -که از تهران به همدان رفتهبود-، تعمید یافتند.
ادامه مطلب ثواب آموزش قرآن به کودکان...
ما را در سایت ثواب آموزش قرآن به کودکان دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 197 تاريخ: يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 ساعت: 13:18